Alla dessa vardagliga val

Tro mig, det stämmer!  Allting vi gör har sina egna följder, det kan vara både possitiva och negativa, men konsekvenser av våra handlingar finns det. 
      Jag har alltid varit en tjej som är nyfiken på livet, som hela tiden längtar efter att få se vad som händer i framtiden och ibland glömt av att "leva i nuet". Det är nog ganska vanligt bland oss människor att hela tiden tänka på framtiden och inte tänka på idag och dagens alla val. För varje dag måste vi gå igenom många olika val, det kan vara allt från "vad ska jag äta till frukost" till större val som har med framtiden att gör, så som ex -gutbildning, jobb, vänner eller kanske kärlek.
      Alla små val vi gör på en dag påverkar inte morgondagen jätte mycke, självklart så förändrar inte min frukostmacka hela världen, men konsekvenserna av våra val i längden blir ofta ganska stora. Det gäller helt enkelt att lära sig behärska sin vardag och leva i nuet, tänka igenom det större och framtidsuppbyggade-valen en extra gång, så du gör det som känns rätt för stunden. Men det som känns rätt för stunden behöver inte vara rätt val men då kan du trösta dig själv med att det kändes rätt just då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0