SISTA LÖRDAGEN 2012

Sista lördagen 2012, gud så snabbt detta året har gått! Så mycke man har varit med om. kan ju lugnt säga att man med alla nya erfarenheter blir mer mogen för alla år som går. Man känner ju helt enkelt av att man blir äldre, vilket både är possitivt och negativt. Man lär sig att alltihop handlar om att ge och ta och att om en period skulle må dåligt på olika sett så gäller det att hela tiden tänka possitivt, känna sig stark och gå ut som en vinnare. 
Detta året har jag fått uppleva mycke nya saker, och precis som varje år så får man en ny egenskap och erfarenhet att bära med sig resten av livet. Detta året blir att "tänka possitivt" egnskapen jag tar med mig. Som min mormor och morfar sa - "Caroline låt ingen tynga ner dig för att du är den du är, du är precis lika mycke värd som alla andra, även ifall du kanske inte alltid tror det eller ropar högst om det". Det är någonting som jag kommer ta med mig! 
 För visst är det så att när man mår som dåligast så tänker man bara negativa tankar om sig själv och att det känns som att alla andra lever ett så mycket bättre liv. Eller när man träffar människor som gärna berättar om sig själv som att "Jag är bäst", även ifall man tycker jätte mycke om människan du träffar som älskar sig själv så kan man ju inte låta bli att trycka ner sig själv. Självförtroendet som var på topp helt plötsligt ligger på botten efter att ha träffat personen.
Jag känner på mig att många mer än jag känner så här, men då ska ni göra som min mormor och morfar sa till mig! Alltihop handlar om att man ska vara stark i sig själv, inte bry sig om vad folk tycker och tänker , välja att umgås med dem som gör dig glad och så att du mår bra och inte för att det ser bra ut på utsidan.
 
In i nästa år 2013 tar jag med mig att ytlighet inte är allt, låt aldrig någon trycka ner dig, för de är dom som gör de som är osäkra! Ärlighet vara längst och att alltid tänka "det är jag som vinner i längden" när någon som gör dig besviken eller bara gör något som den absolut inte borde göra.
 
BILD FRÅN I MAJ- en fin kväll på stranden med släkt och vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0